مرکز تلفن مجازی یا مرکز تلفن مستقر در محل مناسب من است؟

مرکز تلفن مجازی یا ابری

امروزه مرکز تلفن اینترنتی مورد بررسی هر شرکت یا دفتر کاری برای نصب و راه اندازی می باشد. مرکز تلفن اینترنتی با قابلیت های فزاینده ای که دارد، از انتخاب های جدی هر کسب و کار است. مرکز تلفن اینترنتی قابلیت هایی دارد که در انتها به آن اشاره خواهیم کرد. قبل از هر چیز مرکز تلفن مجازی یا مرکز تلفن ابری چیست؟ آیا همان مرکز تلفن اینترنتی است.

مرکز تلفن مجازی یا مرکز تلفن ابری چیست؟

در حقیقت مرکز تلفن مجازی یا ابری همان مرکز تلفن اینترنتی است. تفاوت آن در محل استقرار، زیرساخت و کاربری آن می باشد. مرکز تلفن اینترنتی میتواند روی سرور خصوصی مجازی VPS نصب و راه اندازی شود. به این مرکز تلفن یک مرکز تلفن مجازی می گویند. البته در نحوه کاربری مرکز تلفن مجازی یا ابری تعداد زیادی شرکت از یک سرور خدمات میگیرند. اسم دیگری که برای این حالت گفته میشود هاستد پی بی ایکس Hosted PBX است. یعنی مرکز تلفن مجازی یا ابری نوعی هاستد پی بی ایکس Hosted PBX است.

تفاوت مرکز تلفن مجازی یا ابری و مرکز تلفن اینترنتی مستقر در محل

اینکه مرکز تلفن اینترنتی را بصورت مجازی استفاده کنیم یا در محل استقرار دهیم مزیت و معایبی دارد. البته باید بدانیم که مرکز تلفن اینترنتی مستقر در محل را میتوانیم تبدیل به یک مرکز تلفن مجازی کنیم. با اینکار شاید تنها تفاوت و توجه آن بحث هزینه های استقرار باشد. موارد زیر تفاوت مرکز تلفن مجازی با مرکز تلفن مستقر در محل را نشان میدهد.

مزایای مرکز تلفن مجازی

  1. در مرکز تلفن مجازی نگران تعمیر و نگهداری زیرساخت نیستیم، به عنوان مثال نگران قطع برق نیستیم.
  2. اینترنت مرکز تلفن مجازی را دیتا سنتر تامین میکند و نیازی به هزینه برای شارژ اینترنت ندارید.
  3. با مرکز تلفن مجازی با هر اینترنتی میتوانید از خط تلفن اینترنتی خود استفاده کنید.
  4. یک مرکز تلفن مجازی همیشه دارای پشتیبان جهت تنظیمات مرکز تماس شماست.
  5. مرکز تلفن مجازی برای کاربران با پراکندگی بالا کاربرد دارد. مثلا دورکار باشند یا تعداد شعب شرکت شما زیاد باشد.
  6. مرکز تلفن مجازی هزینه اولیه کم دارد.

معایب مرکز تلفن مجازی

  1. مرکز تلفن مجازی دارای هزینه سالیانه و ثانویه است که هر سال بابت خدمات آن باید هزینه کنید.
  2. مرکز تلفن مجازی دارای امکانات محدودتری نسبت به مرکز تلفن اینترنتی مستقرر در محل می باشد.
  3. مرکز تلفن مجازی فقط برای تعداد کاربر کم کاربردی است.
  4. در نسخه های ابتدایی مرکز تلفن مجازی ارتباط با سی ار ام CRM ندارید.
  5. مرکز تلفن مجازی به شرکتی که خط تلفن ثابت یا مخابراتی دارد، پیشنهاد نمی شود.

درنهایت مرکز تلفن مجازی یا استقرار مرکز تلفن اینترنتی در محل، کدام بهتر است؟

بطورکلی و برای جمع بندی مرکز تلفن مجازی برای استارت آپ ها کاربرد دارد. استارت آپ ها به شرکت های نوظهوری میگویند که در شروع کار قصد هزینه ندارند. این شرکت ها معمولا پرسنل کم دارند. همچنین نیاز اولیه این شرکت ها داشتن منشی گویا و خدمات ابتدایی مرکز تلفن اینترنتی می باشد. این خدمات ابتدایی را میتوانند به راحتی روی مرکز تلفن مجازی یا ابری دریافت کنند.

شرکت هایی با پیاده سازی زیرساخت و هزینه برای تعمیر و نگهداری، براحتی یک مرکز تلفن مجازی خواهند داشت. این شرکت ها معمولا مسوول ای تی و اتاق سرور دارند. نصب و راه اندازی مرکز تلفن اینترنتی روی ماشین مجازی صورت میگیرد. همچنین با عمل پورت فوروارد امکان و دسترسی های راه دور همانند مرکز تلفن مجازی را ارائه میدهند.

در پایان تماس رایگان روی وب امکانی است که برای هر نوع مرکز تلفن اینترنتی کارایی دارد. شما میتوانید ماژول فون وب را در تماس با ما تست بفرمایید. ماژول فون وب امکان اتصال وب سایت شما به مرکز تلفن اینترنتی را میدهد. تماس رایگان روی وب از همین طریق به اپراتور شما برقرار میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *